Wednesday, July 3, 2019

5 Cara mudah untuk mula berniaga

5 CARA MUDAH UNTUK MULA BERNIAGA

1. PROMOTE DI GROUP WHATSAPP
Postkan bahan2 iklan contoh gambar atau copywritting di semua group yang kita ada. Kalau kita ada 5 group yang ada 100 orang dalam setiap group, anda dah ada 500 orang yang nampak apa anda cuba menjual. Takkan 1 pun tak ada yang membeli? Kalau bukan harini mungkin esok lusa. Dan mereka jugak akan bagitahu org sekeliling mereka bahawasanya anda dah mula berniaga produk ......

2. POST DI INSTAGRAM ANDA
postkan produk anda di instagram anda. Kalau sass, sass akan post di WALL ataupun STORIES IG anda. Pastikan anda buat everyday supaya follower2 anda tahu apa yg anda sedang bisnes.

3. POSTKAN DI FACEBOOK
Post setiap hari berkenaan produk anda di fb wall anda. Untuk nampak lebih meriah anda boleh share anda punya postingn tu di setiap group yang anda likes. Kalau sass,  sass akan disiplinkan diri untuk post berkenaan produk saya di 50 group setiap hari. Cuba anda bayangkan kalau 1 group ada 50k member. (50 group c 50k members = 2.5 juta orang nampak produk anda tanpa anda keluarkan apa2 cost marketing pun!

4. POSTKAN DI TWITTER
Twitter adalah satu tempat yang sangat baik untuk viralkan produk yang kita jual. Mana tak ye twitterkan tmpt keyboard warrior! Hahah. So kalau anda pandai dalam buat ayat, buatlah satu ayat yang gempak untuk viralkan produk anda di twitter. Mungkin kali pertama tak menjadi, tapi anda tak tahu tweet mana satu yang akan pergi viral! Dont stop trying to tweet everyday.

5. PROMOTE DI TELEGRAM
Anda boleh buat channel telegram yang anda masukkan semua produk anda di channel tersebut. So anda lebih mudah nak promote produk anda. Everyday anda just promote link telegram anda sahaja tak payah promote gambar sebab org akan tngok gambar produk anda di telegram.

6. GUNAKAN KUASA MULUT KE MULUT
Ini adalah salah satu marketing yang terbaik, anda boleh promote dulu barang2 yang anda jual di kawan sekeliling anda, di family anda dan orang2 yang rapat dengan anda. Ia memudahkan pembelian kerana trust mereka kepada anda.

No comments:

Post a Comment